Home » , » [VB6] Kill Komutu Nedir Örnekli Anlatım Dosya Silme VB6 Kill

[VB6] Kill Komutu Nedir Örnekli Anlatım Dosya Silme VB6 Kill

Written By Harmmy Coder on 8 Nisan 2014 Salı | 15:37:00

[VB6] Kill Komutu Nedir Ornekli Anlatim Dosya Silme VB6 Kill Example

[VB6] Kill Komutu Nedir Ornekli Anlatim Dosya Silme VB6 Kill Example



VB6 derslerine devam ediyoruz bu derste kill komutunun ne işe yaradığını ve nasıl kullanıldığını anlatacağım.
Konular tamamen bana ait olup alıntı yapacak arkadaşlar kaynak ve sahibini belirtsinler lütfen.


Kill Nedir?
Kill yolu belirtilen dosya,belge,vb ögeleri silmeye yarar.
İngilizce anlamıda öldürmek katletmekdir buradanda yola çıkarak bir silme işlemi yaptığını söyleyebiliriz.

Kill Nasıl Kullanılır?
[VB6] Kill Komutu Nedir Ornekli Anlatim VB6 Kill Example
Koymuş olduğun üstteki resimden yola çıkarak anlatayım.

Kill yazdıktan sonra tooltiptext çıkıyor yani bilgi baloncuğu çıkıyor.
İçerisinde Kill(PathName) diye bir yazı var.
Yani 1 parametreli sadece dosyayolu ve uzantısını yazarak silme işlemi yapabiliyoruz.

Örnek Kill Kullanımı
Kill "C:\notlarım.txt"
Kill "C:\Autorun.inf"

yada yolu text degişken vs kullanarak da belirleyebiliriz.

Kill Text1.Text
Kill DosyaYolum

gibi dikkat edilmesi gereken projenizde text1 yada Dim DosyaYolum As String eklemenizdir.

Kill Nerelerde Kullanabilirim?
Kill komutunu hdd flash vs belğelerinize bulaşan autorun.inf virüsünü temizlemede kullanabilirsiniz.
Yolunu belirttiğiniz dosyayı silmede kullanabilirsiniz.
Projelerinde kaldırma işlemi sırasında eski dosyalarınızı sildirebilirsiniz.
DB programı yazmıssanız yeni db için eskisini silebilirsiniz.
Sizin hayal gücünüz ve mantıgınıza göre birçok yerde kullanabilirsiniz.

Bir başka yazımızda görüşmek üzere...

AnlatımHarmmy
KonuVisual Basic 6 Kill Komutu ve Kullanımı

0 Cevap::

Yorum Gönder

Küfür,argo kelimeler yazanlar ve reklam yapanların yorumları onaylanmayacaktır.