Home » , , » [VB6] Mid Terimi Nedir Ne İşe Yarar Ne Yapılabilir?

[VB6] Mid Terimi Nedir Ne İşe Yarar Ne Yapılabilir?

Written By Harmmy Coder on 26 Şubat 2014 Çarşamba | 15:00:00

[VB6] Mid Terimi Nedir Ne İse Yarar Ne Yapilabilir?

[VB6] Mid Terimi Nedir Ne İse Yarar Ne Yapilabilir?

vb6 derslerine devam ediyorum.
Bu yazımda mid terimini anlatacağım.

Mid Nedir? 
Mid operatörü veya terimi bir degişkenin belirli bir noktasından başlayıp belirli uzunlukta karekteri okumaya yarar.

Örnegin: 
Dim stringSTR As String
stringSTR = "Harmmy-Blog-VB6-Dersleri"
MsgBox Mid(stringSTR, 8, 4)

Kodun çıktısı Mesaj kutunda Blog olarak görülecektir.

Örneği kısaca açıklayalım:
stringSTR adında bir degişken oluştudum ve ona atama yaptım.
Msgbox ile mid terimiyle seçtiğim yazıyı mesaj olarak göstermesini istedim.
Stringin 8. karekterinden başlayıp 4 tanesini aldım.
Aldığım sonuc: Blog yazısına eşit oldu.

Bir başka örnek:
Dim stringSTR As String
stringSTR = "Harmmy-Blog-VB6-Dersleri"
MsgBox Mid(stringSTR13)

Bu örnekte aynı şekilde fakat kaç karekter okuyacağını belirtmedim bu şekilde yazılırsa vb6 otomatik olarak başlangıç karekterinden başlayıp sonuna kadar okur yani çıktımız
VB6-Dersleri olacaktır.
örnek açıklama

F5 Tuşuna basarak yazdığınız kodların sonuçlarını görebilirsiniz.
Yada Run diyerek bakabilrisiniz.

Nerelerde Kullanabilirim?
Bir kodumuz var ve detect diyelim ve bu kodu detectlikten kurtarmak istiyoruz...
Örnek kodumuz şu olsun:
If Text1.Text = "1" Then
GoTo Atla:
Else
Atla:
MsgBox "5 = 5"
End If

Yukarıdaki Kodda text1.text = 1 ise diye bir atama yapılmış biz bu kodu şu şekilde yapabiliriz.
If Mid(Trim(Text1.Text,1,1)) = "1" Then
GoTo Atla:
Else
Atla:
MsgBox "5 = 5"
End If

Umarım birşeyler ögretebilmişimdir.

Başka bir yazımızda görüşmek üzere. 
Yazan anlatan: Harmmy



0 Cevap::

Yorum Gönder

Küfür,argo kelimeler yazanlar ve reklam yapanların yorumları onaylanmayacaktır.